2024-2025 Güz Dönemi Kayıt Yenileme ve Derse Kayıt İşlemleri
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı kayıt yenileme / derse kayıt işlemleri (Tıp Fakültesi hariç) 23-27 Eylül 2024 tarihleri arasında yapılacaktır. Kayıt yenileme / derse kayıt işlemleri, Üniversitemize yeni kaydolan öğrenciler de dâhil olmak üzere tüm öğrencilerimiz tarafından yerine getirilmelidir.
Öğrenciler ders kaydı ve kayıt yenileme işlemlerini ubs.ikc.edu.tr/ adresinden kullanıcı adları ve şifreleri ile Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi'ne giriş yaparak interaktif olarak yapacaklardır.
Üniversitemize yeni kaydolan öğrencilerimizin Kullanıcı Adları=Öğrenci Numaraları; Şifreleri=T.C. Kimlik Numaralarıdır.
Öğrenci Numaranızı bilmiyorsanız öğrenmek için tıklayınız.
Ders kaydı işlemlerinde öğrenciler öncelikle başarısız oldukları dersi/dersleri almak zorundadır. Bunun için ders kaydı yapmadan önce not döküm belgenizden (transkript) ders durumunuzu mutlaka inceleyiniz.
Ara sınıf öğrencileri için okulunuza ait yönergelerde ortalama şartına bağlı olarak yeni ders ve/veya üst yarıyıldan ders alma/alamama durumlarına yönelik hükümler bulunmaktadır. Bunun için Üniversitemiz web sayfasının yönergeler kısmından okulunuza ait yönergeyi dikkatlice okumanız yararınıza olacaktır.
Ders Kayıt işlemleriniz Danışmanınız tarafından onaylandıktan sonra tamamlanacaktır. Danışmanınız uygun göreceği durumlarda sistem üzerinden seçtiğiniz derslerde değişiklik yaparak incelemeniz için yeniden size gönderebilecektir. Bunun için ders kaydınızın onaylandığını görene kadar ders kayıt aşamanızı kontrol etmeniz gerekmektedir.
Öğrenim ücreti veya katkı payı borcunuzun bulunması durumunda (BORÇ BULUNAN ÖĞRENCİLER: YABANCI UYRUKLU OLAN VE BAŞKA ÜNİVERSİTE DE İKİNCİ KAYDI BULUNAN ÖĞRENCİLER) Üzerinizdeki borç kaldırılmadan seçtiğiniz dersler danışman onayına gönderilmeyecek ve ders kaydı/ kayıt yenileme işleminiz tamamlanmayacaktır. Kayıt Yenileme veya Ders Kaydı işlemi yapmayan öğrenciler ise ilgili dönemin öğrencilik haklarından yararlanamayacaklar ve yoklama ile not giriş listeleri dâhil hiçbir listede görünmeyeceklerdir.
Tüm öğrenciler, öğrenim ücretleri veya katkı paylarını 22-27 Eylül 2024 tarihleri arasında T.C. Kimlik Numaralarıyla Ziraat Bankasının Türkiye genelindeki tüm ATM’lerinden veya Ziraat Bankasının İnternet Bankacılığı üzerinden yatıracaklardır. Ödeme işlemi için (Şubeye Giderek, Havele, EFT, vb.) başka bir yol kesinlikle kullanılmamalıdır. Aksi durumda ödeme yaptığınıza dair bilgi Üniversitemize ulaşmamaktadır.
Katkı payı veya öğrenim ücreti borç miktarınız ile borçlandırılma nedeninizi sistem üzerinde görebilirsiniz. Eğer sistemde herhangi bir borç görünmüyorsa ücret ödemenize gerek yoktur.
Kayıt Yenileme veya Derse Kayıt ile ilgili karşılaşılabilecek sorunların okulunuzun öğrenci işlerine bildirilmesi yararınıza olacaktır.
Kayıt Yenileme veya Ders Kaydı işlemi yapmayan öğrenciler ise ilgili dönemin öğrencilik haklarından yararlanamayacaklar ve yoklama ile not giriş listeleri dâhil hiçbir listede görünmeyeceklerdir.
Üniversitemiz Ortak Zorunlu Dersleri ile Üniversite Seçmeli Havuz derslerinin not değerlendirme sistemleri Bölüm derslerinizin not değerlendirme sistemine göre farklılıklar gösterebilir. İleride sorun yaşamamak adına aşağıdaki yönergelerin ilgili maddelerine göz gezdirmeniz yararınıza olacaktır.
Ortak Zorunlu Dersler Yönergesi
Üniversite Seçmeli Havuz Dersleri Esasları
Askerlik ile ilgili işlemleriniz kayıtlarınız yapıldıktan sonra web servisleri aracılığıyla YÖKSİS'ten Milli Savunma Bakanlığına iletilmektedir. Askerlik işlemlerinizi e-devlet üzerinden ve/veya askerlik şubelerinden takip ederek varsa aksaklıkları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na bildirebilirsiniz.